Celem studiów podyplomowych jest wyposażenie słuchacza w wiedze oraz umiejętności potrzebnych do zajmowania kierowniczych stanowisk w pionach personalnych, jak również osób które zamierzają w przyszłości zajmować się strukturą pracowników w przedsiębiorstwach, menedżerów i właścicieli firm, pracowników działów kadr, doradców personalnych. Absolwent po ukończeniu studiów osiąga wymierne efekty kształcenia w trzech obszarach:
WIEDZA:
1. Zna problematykę współczesnego zarządzania zasobami ludzkimi, potrafi wskazać główne obszary zarządzania zasobami ludzkimi i ich teoretyczne podstawy i znaczenie praktyczne.
2. Zna i rozumie rolę oraz zadania podmiotów zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji i poza nią (pracowników, kierowników, związków zawodowych, doradców personalnych, agencji doradztwa personalnego, innych instytucji rynku pracy).
3. Zna wybrane metody i narzędzia stosowane w planowaniu zatrudnienia, zarządzaniu karierą zawodową i rozwojem pracowników, zarządzaniu kompetencjami i wiedzą.
4. Zna podstawy prawa pracy, potrafi wskazać normy prawne regulujące stosunki pracownik pracodawca.
5. Zna wybrane metody realizacji funkcji personalnej we współczesnej organizacji, potrafi opisać przemiany funkcji personalnej.
UMIEJĘTNOŚCI:
1. Potrafi zdefiniować warunki, jakie powinien spełniać system ocen pracowniczych, umie skonstruować kwestionariusz oceny pracownika szeregowego i menedżera.
2. Potrafi zastosować wybrane metody i techniki zarządzania oraz rozwiązywania problemów organizacyjnych.
3. Umie zastosować metodykę rozpoznania i analizy potrzeb szkoleniowych w planowaniu szkoleń w organizacji.
4. Potrafi posłużyć się metodyką planowania ścieżek kariery w organizacji.
5. Potrafi zastosować dorobek wybranych koncepcji w rozwiązywaniu rzeczywistych problemów organizacji.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE:
1. Ma świadomość konieczności przestrzegania standardów etycznych w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji.
2. Rozumie sprzeczności interesów jednostek i grup w organizacji, potrafi zastosować techniki negocjacji i mediacji w rozwiązywaniu konfliktów interpersonalnych w organizacji.
3. Jest świadomy znaczenia kultury organizacyjnej i systemu społecznego organizacji w budowie i realizacji strategii zarządzania zasobami ludzkimi.
4. Rozumie potrzeby pracowników w okresie adaptacji do wymagań środowiska pracy, rozpoznaje ich specyficzne potrzeby i wskazuje sposoby realizacji tych potrzeb.
5. Potrafi wskazać bariery komunikacji interpersonalnej w organizacji.
6. Potrafi pracować w zespole zadaniowym zorientowanym na rozwiązywanie wybranych problemów z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi.