Celem studiów jest przygotowanie słuchaczy do pracy z dziećmi z autyzmem oraz do prowadzenia zajęć rewalidacyjnych z uczniem ze zdiagnozowanym autyzmem, jak i również do pracy z dziećmi z zespołem Aspergera. Zakres przygotowania na studiach podyplomowych uwzględnia stopnie niepełnosprawności intelektualnej w tym zaburzeń ze spektrum autyzmu i zespołem Aspergera. Absolwent po ukończeniu studiów osiąga wymierne efekty kształcenia w trzech obszarach:
WIEDZA:
1. Zna przyczyny powstawania i rozwoju autyzmu i zespołu Aspergera.
2. Zna podstawy psychiatrii i neurologii.
3. Zna przyczyny powstawania i rozwoju autyzmu i zespołu Aspergera.
4. Zna zasady terapii i rehabilitacji.
UMIEJĘTNOŚCI:
1. Potrafi klasyfikować i diagnozować osoby ze spektrum autyzmu i zespołem Aspergera.
2. Potrafi dobrać metody terapeutyczne oraz metody nauczania i wychowania.
3. Potrafi konstruować programy.
4. Posiada umiejętności w zakresie rewalidacji indywidualnej, fizjoterapii i treningu umiejętności społecznych.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE:
1. Posiada kompetencje w zakresie komunikacji wspomagającej i alternatywnej.
2. Posiada świadomość konieczności zindywidualizowanych działań pedagogicznych w stosunku do osób z niepełnosprawnością intelektualną.
3. Jest otwarty na innowacyjną działalność terapeutyczną, rewalidacyjną i rehabilitacyjną.
4. Motywuje osoby z deficytami w rozwoju oraz z zaburzeniami psychofizycznymi.
5. Potrafi wspierać ucznia z niepełnosprawnością intelektualną.
6. Posiada kompetencje do pracy w przedszkolach, wszystkich typach szkół oraz ośrodkach szkolno-wychowawczych.