Celem studiów podyplomowych jest przygotowanie osób zajmujących się resocjalizacją i adaptacją społeczną jednostek nieprzystosowanych, ponadto studia te przygotowują specjalistów do poradnictwa i wsparcia rodzin w ich funkcjach opiekuńczo-wychowawczych ze szczególnym uwzględnieniem rodzin posiadających problemy wychowawcze. Absolwent po ukończeniu studiów osiąga wymierne efekty kształcenia w trzech obszarach:
WIEDZA:
1. Zna pojęcie pedagogiki resocjalizacyjnej oraz jej miejsce w dziedzinie nauk pedagogicznych.
2. Zna organizację działań resocjalizacyjnych w Polsce oraz kompetencje procesu resocjalizacyjnego.
3. Zna symptomy oraz przyczyny nieprzystosowania społecznego.
UMIEJĘTNOŚCI:
1. Potrafi określić symptomy nieprzystosowania społecznego.
2. Potrafi przyczyny niedostosowania społecznego.
3. Potrafi rozróżnić psychologiczne podstawy procesu resocjalizacji.
4. Potrafi definiować i klasyfikować pojęcia i kategorie z zakresu pedagogiki resocjalizacyjnej
KOMPETENCJE SPOŁECZNE:
1. Potrafi pracować zarówno w grupie jak i indywidualnie.
2. Posiada umiejętność pracy z osobami wykazującymi deficyty w przystosowanie społecznym oraz pracy z resocjalizacyjnej z przestępcami.
3. Potrafi pracować z młodzieżą jak i z osobami dorosłymi.
4. Udziela porad i wspiera rodziny w ich funkcjach opiekuńczo-wychowawczych ze szczególnym uwzględnieniem rodzin posiadających problemy wychowawcze.
5. Potrafi wspierać ucznia z nieprzystosowaniem społecznym
6. Posiada kompetencje do pracy w ośrodkach wychowawczych, zakładach poprawczych, zakładach karnych, poradniach wychowawczo-zawodowych i poradniach pomocy pedagogiczno-psychologicznej.