Celem studiów podyplomowych jest wyposażenie słuchaczy w wiedzą socjologiczną z zakresu zagadnień związanych ze społecznym postrzeganiem, reagowaniem i zachowaniem się w sytuacji kryzysowej oraz wiedzą i umiejętnościami w zakresie efektywnego działania sytuacjach kryzysowych. Absolwent w specjalności edukacja dla bezpieczeństwa po ukończeniu studiów osiąga wymierne efekty kształcenia w trzech obszarach:
WIEDZA:
1. Zna podstawy dydaktyki ogólnej i dydaktyki przedmiotu.
2. Zna wpływ konfliktów społecznych, politycznych, religijnych i etnicznych na bezpieczeństwo we współczesnym świecie.
3. Charakteryzuje obszary funkcjonowania polskich sił zbrojnych, policji państwowej, służb specjalnych, służb ratowniczych.
4. Definiuje pojęcie bezpieczeństwa we współczesnym świecie, rozumie jego zewnętrzne i wewnętrzne uwarunkowania.
UMIEJĘTNOŚCI:
1. Wykorzystuje podstawy pedagogiki i komunikacji interpersonalnej w przekazywaniu wiedzy z zakresu edukacji dla bezpieczeństwa.
2. Analizuje przyczyny i przebieg procesów i zjawisk zagrażających bezpieczeństwu publicznemu.
3. Posługuje się systemami normatywnymi w celu rozwiązywania konkretnych problemów wynikających z zagrożeń dla bezpieczeństwa publicznego.
4. Ocenia bezpośrednie i pośrednie zagrożenia dla bezpieczeństwa publicznego obecne we współczesnym środowisku życia człowieka.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE:
1. Jest przygotowany do pracy w placówkach pedagogicznych oraz pedagogiczno-wychowawczych w zakresie edukacji dla bezpieczeństwa.
2. Dba o podejmowanie racjonalnych decyzji i budowę odpowiednich mechanizmów przeciwdziałania w sytuacjach kryzysowych.
3. Prawidłowo określa priorytety działań prowadzonych w sytuacjach kryzysowych.
4. Przewiduje wielokierunkowe skutki społeczne podejmowanych działań.
5. Samodzielnie uzupełnia wiedzę w wymiarze interdyscyplinarnym.
6. Ma świadomość znaczenia udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej.