Celem studiów podyplomowych jest merytoryczne i metodyczne przygotowanie słuchaczy do nauczania w szkole przedmiotu ,,chemia’’ oraz osób z uprawnieniami pedagogicznymi, absolwentów studiów wyższych na kierunkach z obszaru nauk matematyczno-przyrodniczych lub innych, w programie których występowały przedmioty przyrodnicze. Absolwent w specjalności chemia po ukończeniu studiów osiąga wymierne efekty kształcenia w trzech obszarach:
WIEDZA:
1. Zna przepisy i zasady bezpieczeństwa i higieny pracy nauczyciela chemii
2. Zna podstawę programową z chemii
3. Posiada wiedzę na temat środków ochrony indywidualnej w pracowni chemicznej.
4. Ma wiedzę na temat zasad i metod przeprowadzania zajęć z przedmiotu chemia.
UMIEJĘTNOŚCI:
1. Potrafi zadbać o należyty stan sprzętu, odczynników chemicznych, porządek i ład miejsca pracy nauczyciela chemii.
2. Potrafi przygotować oraz realizować plan dydaktyczny zgodnie z tygodniowym rozkładem zajęć.
3. Potrafi wzbogacać własny przedmiotowy warsztat pracy
KOMPETENCJE SPOŁECZNE:
1. Planuje i wdraża działalność innowacyjną.
2. Wspiera swoją postawą i działalnością pedagogiczną rozwój psychologicznofizyczny uczniów, ich zdolności i zainteresowania przedmiotowe.
3. Potrafi rozpoznać potrzeby uczniów i udzielać im pomocy w przezwyciężaniu niepowodzeń szkolnych.
4. Umie dostosować wymagania edukacyjne wobec ucznia na podstawie opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej.
5. Potrafi wspierać ucznia z trudnościami w nauce
6. Umie przedstawić uczniom i ich rodzicom wymagania edukacyjne z realizowanego przez siebie programu nauczania.
7. Potrafi dbać o bezpieczeństwo swoje i innych.