Celem studiów podyplomowych jest poszerzenie wiedzy matematycznej słuchaczy w wymiarze potrzebnym do nauczania matematyki . Studia obejmują przygotowanie w zakresie merytorycznym niezbędnym do nauczania przedmiotu ,,matematyka’’ na wszystkich poziomach nauczania, dydaktykę matematyki oraz praktykę w zakresie nauczania tego przedmiotu. Absolwent po ukończeniu studiów osiąga wymierne efekty kształcenia w trzech obszarach:
WIEDZA:
1. Zna podstawowe twierdzenia z poznanych działów matematyki.
2. Zna wybrane pojęcia i metody logiki matematycznej, teorii mnogości i matematyki dyskretnej zawarte w podstawach innych dyscyplin matematyki.
3. Dobrze rozumie rolę i znaczenie dowodu w matematyce, a także pojęcia istotności założeń.
4. Zna podstawy technik obliczeniowych i programowania wspomagających pracę matematyka i rozumie ich ograniczenia.
UMIEJĘTNOŚCI:
1. Potrafi w sposób zrozumiały, w mowie i na piśmie, przedstawiać poprawnie rozumowania matematyczne, formułować twierdzenia i definicje.
2. Umie prowadzić łatwe i średnio trudne dowody metodą indukcji zupełnej; potrafi definiować funkcje i relacje rekurencyjne.
3. Potrafi interpretować i wyjaśniać zależności funkcyjne, ujęte w postaci wzorów, tabel, wykresów, schematów i stosować je w zagadnieniach praktycznych.
4. umie prowadzić proste wnioskowania statystyczne, także z wykorzystaniem narzędzi komputerowych.
5. Potrafi mówić o zagadnieniach matematycznych zrozumiałym, potocznym językiem.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE:
1. Rozumie potrzebę popularnego przedstawiania laikom wybranych osiągnięć matematyki wyższej.
2. Potrafi formułować opinie na temat podstawowych zagadnień matematycznych.
3. Rozumie cywilizacyjne znaczenie matematyki i jej zastosowań.
4. Potrafi pracować zespołowo; rozumie konieczność systematycznej pracy nad wszelkimi projektami, które mają długofalowy charakter.
5. Rozumie i docenia znaczenie uczciwości intelektualnej w działaniach własnych i innych osób; postępuje etycznie.
6. Potrafi precyzyjnie formułować pytania, służące pogłębieniu własnego zrozumienia danego tematu lub odnalezieniu brakujących elementów rozumowania.
7. Potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w literaturze, także w językach obcych.